Személyre szabott kommunikáció a helyszínen....
Nem
árt, ha a mentődolgozó (is) megtanul minden beteggel, sérülttel és
hozzátartozóval a maga szintjén kommunikálni. Kivel így, kivel úgy lehet dűlőre
jutni. A következő eset nagyon jó példa ennek szemléltetésére.
Ismét jelzem, hogy sok éves történetről van szó.....
Egyszer, szombat éjszaka gépkocsibalesetről
kapunk bejelentést, mely szerint gépkocsi fának ütközött, több sérült van a
roncsba szorulva. A helyszínre kiérkezve egy Audit találunk az erdősávban,
mellette egy szemmel láthatóan zavart fiatalember téblábol. Kiszállt-e az autóból
vagy kirepült, nem tudja megmondani. Az autót vezető férfi már nem él, a hátsó
ülésen három, alkoholtól (esetleg egyéb tudatmódosító anyagtól) befolyásolt
tizenéves srác egymás hegyén-hátán, beszorulva. Mindegyikük eszméleténél van. A
tébláboló fiatalembert a gépkocsivezető kolléga gondjaira bízva behelyezzük a
mentőautóba, majd megbeszéljük, hogy a három beszorult sérültnek bekötünk
egy-egy infúziót vénabiztosítás céljából. Kettőt meg is szúrok, csepeg nekik a
lötty. Nézem, a harmadiknak nem. Kollégámat a mentőautóban találom meg, éppen a
negyedik sérültet vizsgálja. Kérdezem tőle, miért nem biztosított vénát a
harmadik beszorult sérültnek. Azt mondja, hogy nem engedte meg. Itt durrantam
el. Visszasétáltam a roncshoz, megszólítom a srácot:
- Nyújtsa ide a karját, szeretném megszúrni, szüksége van egy infúzióra
amíg a tűzoltók kivágják a roncsból!
- Nem!
- Legyen szíves, erre most nagyon nagy szükség van!
- Engem nem kell szúrkodni. Haggyá' má' !
Ekkor stílus váltok:
- Meg akarsz dögleni?
- Miva' he?
- Meg akarsz dögleni b....g, vagy nem?
- Nem!
- Akkor nyújtsd ide a karodat, de baromi gyorsan!
És láss csodát: odanyújtja a karját és szó nélkül tűri, hogy megszúrjam és
bekössem neki az infúziót........
Megjegyzések
Megjegyzés küldése